„Vom continua să investim și ne-am propus ca în acest an să ne poziționăm în top cinci cei mai mari producători naționali de ouă de consum. În ceea ce privește puii de o zi, suntem deja între primii cinci producători de pe piață, avem o rețea de 250 de magazine și peste 500 de angajați”, a declarat la Craiova, Horia Cardoș- fondatorul Agroland România

2618

Ziarul Agricol: Domnule președinte Horia Cardoș, spuneți-ne, când a început povestea Agroland?

Horia Cardoș, fondatorul Agroland și director general: „Agroland a pornit in 1997, la Timisoara, ca o mică rețea de magazine pentru fermieri. În 2004 am înregistrat brand-ul Agroland și am lansat sistemul de franciză. În 2013 Agroland a devenit membră a ERPA (Asociația Producătorilor de Păsări Rurale din Europa). În continuare, este singura entitate din România membră în această asociație.
În 2018 am pus accent pe mărirea suprafețelor magazinelor, dar și pe diversificarea gamei de produse. Am angajat consultanți în retail pentru setarea unui nou format de magazin cu suprafață între 350-600 mp.

În 2019 am deschis primul magazin de tip MEGA în Liești, Galați, pe o suprafață de 350 mp și în 2020 am deschis 3 magazine în format Agroland MEGA. Am preluat platforma Avicola Mihăilești și am dezvoltat două activități distincte: ferme de reproducție cu stație de incubație pentru producția de pui de o zi și ferme de găini pentru producția de ouă pentru consum. Tot în acest an am început comercializarea ouălor de consum în rețeaua de magazine LIDL din toată țara.

Anul 2021 a fost un an bun pentru compania noastră. Am reușit listarea la Bursa de Valori București:
La 1 martie – Agroland Business System SA (simbol AG)
La 15 iunie – Agroland Agribusiness SA – (simbol AAB)
Am preluat fabrica de nutrețuri combinate de la Caransebeș – prima din România certificată ca să producă astfel de nutrețuri nemodificate genetic și am deschis 12 magazine în formatul Agroland MEGA, printre care și cel de la Craiova, situat în Electroputere Mall.

În prezent, din grupul Agroland fac parte companii de retail, agribusiness, agrofood și ag-tech. Două dintre companii, așa cum vă spuneam, sunt listate la Bursa de Valori București. Agroland Business System SA (Simbol bursier AG) gestionează o rețea de aproximativ 250 de magazine cu produse pentru grădină, animale de companie și fermă, cu suprafețe între 50-700 mp, localizate în 30 de județe, deservind peste 2.500.000 clienți pe an. De asemenea, operează platforma avicolă de la Mihăilești cu ferme de reproducție, incubație pui și ferme de producție ouă de consum. Cifra de afaceri consolidată pentru 2021 este estimată la peste 200 mil. Lei.

Agroland Agribusiness SA (Simbol bursier AAB) are în portofoliu peste 500 de fermieri cărora le livrează inputuri cum ar fi: semințe, fertilizați, pesticide, atât pentru culturi certificate organic cât și pentru agricultura convențională. O altă activitate importantă este tradingul de cereale. Cifra de afaceri pentru 2021 a fost peste 30 milioane lei.

În 2022, dorim să consolidăm poziția Agroland în România prin continuarea dezvoltării accelerate pentru toate liniile noastre de business. Totodată, vom continua să creștem numărul de angajați, vom întări echipa de conducere și vom numi un Consiliu de Administrație care să ne sprijine în procesul de dezvoltare a companiei. De asemenea, cele 14,7 milioane de lei atrase în cadrul majorării de capital încheiate în luna ianuarie a acestui an ne aduc într-o situație favorabilă din punctul de vedere al fluxului de numerar și oportunităților prezente pe piață.”

Ziarul Agricol: Ce cifră de afaceri estimați pentru acest an?

Președinte Horia Cardoș: „Grupul Agroland estimează o cifră de afaceri de 241 milioane de lei în 2022 dar și cu demararea de proiecte de sustenabilitate, prin investiții în instalarea de panouri fotovoltaice și utilizarea de alte soluții de energie regenerabilă pentru magazinele, depozitele și fermele sale.”