Epidemia de coronavirus oprește sau limitează activitatea mai multor instituții de care fermierii au nevoie

2470

ZiarulAgricol.ro aduce informații importante pentru fermieri ! Epidemia de coronavirus oprește sau limitează activitatea mai multor instituții de care fermierii au nevoie, iar cel mai importantă modificare este legată de sistarea depunerii cererii unice pentru subvenții începând de luni 16 martie. De precizat că în unele cazuri, în varianta închiderii activității ”fizice”, fermierii sau alți cetățeni pot apela la cea online !

Primul exemplu vine de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – APIA, care a restricționat contactul direct cu publicul. Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale – AFIR a regândit procedurile de control, iar Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară – ANCPI a sistat activitatea cu publicul. În plus, primăriile și medicii veterinari își pot modifica programul de lucru. Asociațiile de fermieri își anunță membrii cu privire la programul de funcționare ANAF ce a impus reguli noi în interacțiunea cu contribuabilii!

Vă spuneam, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a restricționat contactul direct cu publicul. APIA este este cea mai importantă instituție care era frecventată în această perioadă de fermierii români în contextul depunerii cererii unice de plată pentru Campania 2020. Prima măsură pe care a luat-o instituția este avizarea carnetelor de rentieri care a fost suspendată ca urmare a crizei generate de răspândirea infecțiilor cu coronavirus. De la data de 2 martie a început depunerea cererilor de plată pentru suprafețele agricole. Apreciind cu maximă responsabilitate evoluția COVID-19, conducerea APIA, susținută de MADR a luat decizia de a suspenda primirea cererilor unice de plată începând cu data de 16 martie 2020 până la data de 6 aprilie 2020, iar în funcție de evoluția virusului va lua măsurile care se impun. APIA a dat asigurări că activitatea agenției se va desfășura normal, evitând contactul cu publicul.

Totodată, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a regândit procedurile de control. Astfel, Adrian Chesnoiu, directorul general al AFIR, arată într-o postare pe pagina de Facebook a instituției, că angajații Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale pot lucra din orice colț al lumii la acest moment fără să fie afectată în vreun fel activitatea instituției și asta pentru că toate operațiunile se pot face electronic. “În România există astăzi o instituție pregătită ca în astfel de momente de criză să continue să funcționeze la parametri optimi. Această instituție se numește AFIR (Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale). De ce aici la AFIR se poate? Pentru că în ultimii 3 ani de când conduc această agenție, am pus în prim planul activității noastre, continuarea demersurilor inițiate de colegii mei de DIGITALIZARE totală a instituției. În doar 3 ani am ajuns la performanța ca toate fluxurile de lucru să se desfășoare on-line prin Sistemul de Procesare a Cererilor de Dezvoltare Rurală. Folosim semnătura electronică în relația cu beneficiarii noștri. După doi ani de negocieri, cazierul fiscal îl obținem noi pentru beneficiarii noștri direct din sistemul ANAF, iar cazierul Judiciar îl verificăm direct în sistemul MAI (după 1,5 ani de eforturi administrative). Extrasul de carte funciară momentan îl obținem noi pentru beneficiari de la ANCPI. Utilizăm mediul Cloud de stocare a datelor în ”dauna” ONPREM, economisind astfel aproximativ 435.000 lei anual. Toate acestea se fac electronic și pot fi realizate de angajații AFIR din orice colț al lumii, inclusiv în situația în care s-ar afla în izolare sau carantină la domiciliu!”, spune acesta în postarea de pe pagina de Facebook a AFIR.

În plus, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară a sistat activitatea cu publicul. ANCPI nu ca avea program de lucru cu publicul, însemnând audienţe şi registratură, în perioada 12 – 31 martie 2020. Decizia a fost luată în scopul prevenirii şi limitării răspândirii Coronavirusului (COVID-19). În aceeaşi perioadă va fi sistată şi activitatea de lucru cu publicul (la ghişee) în toate Oficiile de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. Primirea sesizărilor, petiţiilor şi memoriilor se va face prin corespondenţă, folosind mijloacele de comunicare electronice (relatiicupublicul@ancpi.ro) sau prin poştă. De asemenea, publicul are la dispoziţie şi următoarele numere de telefon şi fax: 021.317.31.62/021.317.73.39; fax: 021.316.52.24.

Și Asociațiile de fermieri își anunță membrii cu privire la programul de funcționare. Astfel, până acum Asociația Producătorilor de Porumb din România a comunicat că echipa executiva va coordona activitățile de acasă, iar în cazul acțiunilor din teren, acestea vor fi limitate pentru a proteja echipa. În zootehnie, una dintre asociațiile care eliberează adeverințele pentru Sprijinul Cuplat – Societatea de ameliorare acreditată pentru rasele Bălțată Românească și Montbeliarde, Asociația Crescătorilor de Vaci – ”Bălțată Românească” Tip Simmental a anunțat că pentru evitarea drumurilor suplimentare în actuala conjunctură creată de prezența COVID 19 în țara nostră ”ACVBR SIM face demersuri la nivel de MADR și APIA astfel încât să se elimine obligativitatea vizării adeverințelor de către oficiile județene de zootehnie care înseamnă un drum în plus, dar și transmiterea cu semnătură electronică a adeverințelor către fermieri sau centrele APIA”, se arată în comunicat.

Ziarul Agricol recomandă fermierilor să respecte aceste măsuri și să acționeze responsabil!